Sunday, May 9, 2010

KAYUHAN SANTAI PAWANA RIDERS

Ahad 9hb Mei 2010,tepat jam 7am aku mula gerak Vortexku ke meet point yg dah dijanjikan dekat Balai Polis Bayan Lepas.Setibanya aku di situ,kelihatan Khairi Marin dah terpacak di situ,tapi ianya membuat aku hairan seketika sebab semalam beliau dah plan utk berkayuh dari Penang ke G.Jerai bersama sifunya Pak Shah..muka frust & tension pun ada laa ketika tu..2 hari berturut-turut tewas ke G.Jerai hasrat tak kesampaian minggu ini.So takpa layan jaa kayuh santai dgn kami ni..

Setelah menuggu dekat 10min,Raif turbo pun sampai..kayuhan bermula..sampai ja kat depan Masjid Sg Batu,aku call Kak Umi..dia dah standby tggu kami dihadapan rmhnya bersama abg Hashim GTS,anaknya dan adik Kak Umi(sorry lupe nama)takpa nnt p Klinik Krystal Point saya tny nama balik..

Untuk tatapan semua layan jaa gambar2 kat bawah ini..nak cerita panjang dah malas...hampa pun mesti malas juga nak baca nanti...Kita..layaaannnn....



Permulaan kayuhan dari Bayan Lepas-Tlk Kumbar-Blk Pulau jln lama-Blk Pulau jln baru-Relau-B.Lepas-Tlk Kumbar berhenti seketika untuk santapan breakfast kat Astaka Rapid Blk Pulau..

Tu diaa..Kak Umi & family,baguih dok menyantap roti Jala.

Raif Turbo,gelak besaq kat Khairi Marin,aku pun dok tukang tambah cerita....

Pasai ni la aku ngan Raif dok gelak,tension kat sifu sampai terlena sesaat..siannn (dok mimpi sampai puncak g.jerai dah masa nii...)

Perut pun dah kenyang,kayuhan bermula menuju ke Bkt Jln Baru pulak..

Start climbing dah time ni..

Time nii..semua guna gear 2 depan,blkg gear 5 baru...betoi ka dak aku tak tau,main tembak jaa..

Abg Hashim..!! control machoo..saya nak snap gambaq nii..!!

Ok,dah sampai pun semua kat atas puncak Bkt Baru..aii..dok sedih lagi ka Khairi Marin kita nii..takpa nnt kakak kat sebelah pujuk..

Org kuat kayuh...dok pasang strategi kayuhan lepas ni..

Kak Umi dok bagi nasihat kat Khairi nii...Kak Umi kalau dia buka mulut mmg meriah suasana,letih,penat pun hilang kalau dgr dia bersembang..
Muka dah ceria balik..4x turun,naik,turun,naik puncak Bkt Baru...lepas geram kat sifu dia laa tuu..katanya..(Khairi : sorry tambah cerita..hik..hik..)

Kami dah puas kayuh hari nii...dgn melihat permandangan yg indah di atas puncak nii...hilang rasa kepenatan kayuhan kami semua..

Abg Hashim & Raif : Adooii..depa ni bila la pulak nak blah balik nii..panas dah mula terik nii..bagi hiinn kat depa sat..
Indahnya ciptaan Tuhan Allah....Sekian saja cerita aku hari ini..


Next kayuhan Kak Umi katanya takmau kayuh,bukan dah give up tapi dia nak jadi Chef..nak masak makan2 tgh hari kat rmh dia nnt..so geng Pawana Riders hampa semua jgn lepaskan peluang ini..

ATTENTION!!!

Sorry selit kisah benar..tepat jam 2.02pm dlm aku dok tgh update blog..gegaran hampir 2min aku alami kat rmh aku ni..air dlm balang berkocak,gelas yg dok gantung bergoyang,mmg sah ada berlaku gempa bumi nii..kepala aku dgn wife mula rasa pening seketika..SubhanaAllah...

No comments: