Sunday, May 16, 2010

KAYUHAN SANTAI @PULAU BETONG

16hb Mei 2010,Perbincangan last munite aku dan sifu Raif Turbo kat dlm FB utk berkayuh pagi Ahad ni..telah membuat keputusan utk berkayuh ke Gertak Sanggol melalui jln dari Pulau Betong,Blk Pulau..Aku capai hp aku SMS kat member lain pada jam 2323hrs..untuk memberi maklumat kayuhan santai pada member Pawana Riders yg lain..tp mungkin kerana SMS aku last munite,sapa pun tak mau join..so mcm biasa aku dan Raif Turbo la kayuha pagi Ahad ni..

Mcm biasa,meet point kat Balai Polis Byn Lepas..tp oleh krn aku terlewat 15min Raif brkayuh ke rumah aku..pertengahan jln kami jumpa terus mulakan kayuhan santai menuju destinasi..

Utk tatapan geng Pawana,hampa layan ja la gambaq yg sempat kami berdua snapp..





Destinasi Kayuhan Santai pagi Ahad nii..


Kayuhan bermula dari Tlk Kumbar menuju ke jln bkt lama,Blk.Pulau.
Mcm biasa,ambik gambaq buat upload dlm bolg Pawana.

Pawana BOLEHHH!!!Boleh apa,kami berdua tak tau..
trek Bkt Lama yg masih dlm pembikinan dan akan dirasmi oleh Pawana Riders nnt..
hee..hee..hee..


Pkl 8am,kami sampai di checkpoint gerai Makcik Kiah Nasi Lemak Spg Ampat,Blk.Pulau.
Anak pompuan dia boleh tahan jugak..cuma segan nak snapp..takut nnt org la pula yg nak salah anggap..hee..hee..hee..paham2 udah lee...

Selepas sarapan kayuhan santai bermula menuju destinasi..
dari sini sudah boleh kelihatan Banana Hill..dlm hati..fuuhhh..

KBN pun menuju ke hala jln yg sama...

Turbo Pawana kita nii..sedang FOCUS utk menerjah Banana Hill nii...


Dipertengahan jln..rider2 MTB ramai kelihatan..Geng kelab depa ni nama dia (Boria Pulau Betong MTB)...heee..hee..hee..klu la depa ada Blog mampuih aku kena nii..main hentam boh ja..

Tu dia dah masuk ke jln menuju Banana Hill...adooiii...

Dah sampai separuh puncak Banana Hill...patut la depa call Banana Hill..hampa tgk la penuh dgn Banana Tree...

Kat sini dah nak sampai puncak dahh..fuuhhh..trek simen..boleh tahan jugak laa nak sampai ke sini...


Dah sampai puncak..lepas ni single trek offroad ni la yg akan ditrerjah oleh kami berdua..


Aku memberanikan diri utk snapp..photo..time ni..semi DH broo...

Sorry gambaq tak brp nak sharp..DH ni..bro...(jgn tiru aksi tangkap gambar seperti ini)

Fuuhhh..sungguh indah permandangan dari puncak Banana Hill ni..kelihatan laut dari arah P.Betong melegakan kepenatan aku buat sementara.Deruman ombak buatkan aku seperti nak dtg lagi ke trek ini..mmg sempoi utk sesi kayuhan santai...dan mini Jamboree..

Time ni baru pkl 1010hrs..tp dah npk mcm time 12tghari..cuaca Khatulistiwa la katakan...so kami singgah sat kat Jeti Gertak Sanggol utk restkan lengan yg lengoh masa DH tadi..

Dah puas rehat..destinasi pulang la pula...so takat ni dulu aku boleh cerita..so harap lepas ni geng Pawana dpt berkumpul bersama utk kita adakan kayuhan santai ini...so utk geng Pawana dari Tanah Besar,klu brann...turun mai la sini...hee..hee..hee..

















































No comments: